Terug Jeugdraad – bestuur

vr 08/09/2023 - 19:15 GC De Plak - Vergaderlokaal 3

    1. Locatie
      • Leuke indeling en inkleding in de zaal
      • Ver fietsen voor gasten van Lutselus en Hei
      • Verenigingen konden daar niet slapen blijven 
    2. Opbouw
      • Snelle opbouw
      • Dank u dienst Vrije Tijd voor de vele hulp!
    3. Spel
      • Super leuk concept, alleen chaotisch
      • Goed gedaan van de werkgroep!
      • Verenigingen laat komen opdagen, chaotisch omdat alles verlaat was. Volgend jaar post publiceren dat iedereen op tijd moet komen voor het spel.
      • Micro gebruiken volgende keer --> Handig om over iedereen uit te komen 
      • Spel heeft geen geld gekost --> Volgende jaren gelijkaardig proberen doen?
      • Volgend jaar eventueel een massaspel zodat iedereen eens kan meedoen in plaats van maar een paar (aan werkgroep van volgend jaar om dat te beslissen) 
      • Feedback glowpaint --> Leuk dat de verenigen het gebruikt hebben!
      • Fijn dat de verenigingen verkleed waren
    4. Eten
      • Meer dan voldoende 
      • Minder bestellen volgend jaar
    5. Drinken
      • Drankvergunning in orde
      • Als jeugdraad beter naar bandjes kijken wanneer ze een cocktail krijgen
      • Volgend jaar alcoholvrije cocktails schenken?
      • Non-alcoholisch alternatief voorzien in plaats van cocktail voor jongeren die niet drinken
      • Nog 6 dozen hugo over
    6. Opruim
      • Vlotte opruim 
      • Verdelen materialen jeugdraad en dienst Vrije Tijd was chaotisch --> Jammer dat we geen kot meer hebben in GC De Plak
      • Tijdens opruim stonden er nog veel mensen in de zaal --> Eerst mensen naar buiten verzoeken, dan pas beginnen met opruim
      • Betere communicatie tussen jeugddienst en jeugdraad volgende keer over wat er is en niet is (berichtje sturen naar heel de jeugdraad in plaats van 2 personen) --> De jeugdconsulente had veel dingen mee die de jeugdraad ook is gaan inkopen, wisten niet wat we allemaal hadden. 
      • Buiten beter opruimen, lag nog wat afval
    7. Licht en geluid
      • In orde 
      • UV-lichten en draaitafel --> Niet voldoende gecommuniceerd welk materiaal de  gemeente heeft --> Volgende keer concreet afspreken wat er is.
    8. Feedback conciërge
      • Opruim was ok 
    9. Gedroegen de gasten zich beter dan vorig jaar? 
      • Beter dan vorig jaar 
      • Dronken gasten water geven, ook wanneer ze geen beker meer hebben 
    10. Een paar mensen van Ludi gaven als opmerking dat het jammer  is dat er heel veel volk buiten staat en de zaal leeg is. Wat kunnen we hieraan doen naar de toekomst? 
      • Laatste 2 uur was er weinig volk
      • Volgende keer terrein buiten kleiner maken?
      • DJ’s hebben minder commercieel gedraaid omwille van Zillion thema --> Misschien ook een reden?
    11. Meenemen dat oudleiding die veel helpt alsnog niet tot de genodigden behoort
      • Aanhalen tijdens JWO dat oudleiding niet welkom is, alleen huidige leiding
      • Op volgend JWO  aanhalen dat uitzonderingen vooraf doorgegeven moeten worden (bijvoorbeeld niet uitgenodigd maar wel ingevallen als leiding). Op die manier vermijden we problemen de dag zelf. 
    12. Extra: volgend jaar oordoppen niet vergeten van in het begin!
    • Wanneer vervalt het oude jaar en start het nieuwe werkjaar? 22 augustus = eerste JWO? Of 1 september? --> 1 september 
    • Terugkoppeling gesprek vereniging en jeugdconsulente over kwestie afvalophaling centrum
      • Vereniging vond de waarschuwing onterecht, eigen aandeel wordt weinig erkend
      • Alles is intussen wel opgeruimd
  • 1.    Jeugdraad 2023-2024

    • Maandag 11 september gaan we iets drinken met de kandidaten die willen aansluiten bij de jeugdraad. Oude Jeugdraadleden zijn ook nog altijd welkom om mee iets te gaan drinken. --> 20 uur op het marktplein

    2.    Jeugdraadweekend

    • 10-12 november in de Kalei indien deze vrij is
    • Programma
      • Vrijdagavond: evaluatie met stoppende jeugdraad, jeugdconsulente en schepen
      • Vrijdagavond na de vergadering: activiteit
      • Zaterdagvoormiddag: /
      • Zaterdagnamiddag: opstart nieuwe werkjaar + aansluitend activiteit
      • Zaterdagavond: activiteit
    • Carnavalswagen in orde! Duidelijk vragen of we moeten opruimen na de carnavalstoet.
    • Wat doen we met overig materiaal van het vrijwilligersfeest? 
      • Dozen gaan halen om in op te bergen 
      • Minder kopen voortaan