Terug Jeugdraad – bestuur

vr 06/01/2023 - 19:30 GC De Plak - Vergaderlokaal 3

  • Concept is hetzelfde als tijdens de vorige editie.

    • Mini kermis
    • Pakjes vissen 
    • Blikgooien
    • Reuzemikado
    • 4 op een rij
    • Snoepjes
    • Tafelvoetbal
    • Photobooth
    • Ballonnen
    • Ideeënbox 

    Ons standje is op de hoek van het podium. 

    Aanvullingen werkgroep?

    • Fototoestel meenemen voor de photobooth
    • Papieren maken van wat er allemaal is qua activiteiten
    • 12 uur samenkomen voor wie kan (omdat we ook nog samenkomen voor de actie van de blokbar)
  • Eerste actie heeft plaatsgevonden (mini mars, twix,… uitgedeeld)

    Volgende acties:

    • Rad waarbij studeermateriaal gewonnen kan worden (08/01 12u30)
      • De overschot gebruiken om opdrachten door de week te doen
    • Hotdogs (14/01 11u)
    • Soep (22/01 11u)

    Inkopen nog doen

     Extra opmerkingen:

    • Inoxkommetjes voorzien voor soep 
    • Vegetarisch voorzien, vegetarische worst en lettertjes in soep ipv balletjes 
    • Vuurtjes voorzien
    • Ilse L. bekijkt de mogelijkheid om de soep in de plak op te warmen, is makkelijker op een groter vuur
    • Bash jeugdraad ophangen

     Alle acties promoten via sociale media!

  • Kindercarnaval

    • 5 maart @Demerstrand

    Staat ook in de KID

    Kinderen? 

    • We kiezen 2 nieuwe kinderen + vragen de kinderen van vorige jaren ook nog. Indien zij niet meer allemaal meegaan, blijven wij erbij om maar 2 nieuwe mee te laten gaan, anders wordt het te veel. 
    • Tegen volgende vergadering de ouders van de kinderen van vorige jaren sturen met de vraag of ze nog mee willen. 

     

    Carnaval

    • 12 maart

    Optie op een wagen van 30 personen, we gaan nog kijken naar de wagen 

    • Thema Saloon 
    • Met chauffeur en 2 begeleiders lopen erlangs 
    • Kostuums nog te bekijken 
    • Muziekinstallatie nog te bekijken en navragen bij verhuurders of ze dit ook kunnen voorzien

    Snoep van vorig jaar deels opnieuw uitgooien, ongeveer de helft moet opnieuw bijbesteld worden. 

    Oude leden jeugdraad meevragen omdat ze nooit op de wagen hebben kunnen staan? Opnieuw bespreken volgende vergadering.

  • Verenigingen  mogen steeds contact opnemen met Ilse L. om feedback te krijgen op hun subsidieverdeling.

    Algemene zaken (veelvoorkomende fouten in de ingediende subsidiedossiers bijvoorbeeld) werden al aangehaald op het JWO.

    Op het volgende JWO zal kort aangehaald worden dat ze om feedback mogen vragen en zullen de meest gemaakte fouten nog eens besproken worden.

    Ons advies is overgemaakt naar het college en goedgekeurd bij het besluit over de subsidieverdelingen. We hebben hier wel geen officiële reactie op gekregen vanuit het beleid >> goedkeuring van het besluit betekent dat ze akkoord zijn.

  • Ilse Looijmans is intussen bij alle jeugdlokalen langsgegaan. Dit telkens op een doorsnee moment (enkele dagen voor of na Nieuwjaar, dus wel voldoende tijd om op te ruimen).

    Foto’s Ilse tonen aan dat Scouts, KAJ en LUDI niet in orde waren.

    Extra opmerkingen bij foto’s:

    • Licht op Scouts was nog aan in de lokalen.
    • De vuilzakken bij de Scouts lagen slordig buiten, niet gesorteerd en deels in de foute zakken.
    • Bij LUDI was de voordeur open.

    Er komt een terugkoppeling naar elke vereniging, zo krijgen de ‘propere’ verenigingen een boost en is het voor de anderen een ‘wake-up-call’. Hierin proberen consequent te zijn. Elke vereniging die niet in orde was tegelijk communiceren en niet op een ander moment + wanneer het goed is ook dadelijk zeggen.

    Voorstel gezamenlijk afvalkot >> gaat iedereen dit op elkaar schuiven als het niet gesorteerd is? 

    • Per week een jeugdvereniging verantwoordelijk stellen?
    • Sorteren en verantwoordelijkheid nemen!!!!!

    Rondgang op de lokalen tijdens vergadering van de leiding om afvalproblematiek aan te kaarten bij de verenigingen:

    • Ilse P. meegaan op rondgang met Ilse L.? Eventueel ook iemand anders van de gemeente als Ilse P. niet kan! Nog eens overleggen wanneer we precies kunnen rondgaan op de vergaderingen.
    • Wanneer voorzitters jeugdraad met Ilse langsgaan, duidelijk maken dat er controles zijn omdat de lokalen van de gemeente zijn, niet omdat we hun als jeugdraad willen dwarsliggen.
      • Als Jeugdraad strikes overbrengen: ‘ik heb dit gehoord van de gemeente dus wij komen jullie waarschuwen dat het kan verbeteren’.

    Advies nog eens nakijken, nog niet doorgestuurd.

  • Geld DJ’s is teruggestort (toch nog nakijken want staat er volgens de kasman niet op).

    Ilse L. heeft contact met de bank in verband met de nieuwe volmachthouders.

    Stand van zaken - wie moet wat nog betalen en wie heeft nog kassatickets? De kasman maakt de boekhouding van 2022 nog in orde.

  • Sociale media zal wat boomen door acties in de blokbar

    Bekendmaking nieuwe jeugdraad:

    • Idee: kennismaken leden jeugdraad via een prikbord op insta
      • Prikbord met persoon in kwestie en info (jeugdraad gerelateerde en persoonlijke vragen)
      • Iedereen vragen laten beantwoorden >> groepje kiest zelf de leukste antwoorden eruit
      • 1 foto met trui van de jeugdraad en 1 foto naar keuze 
      • Instagram post, allemaal apart posten
    • Evaluatie kerstfeestje
      • Jeugdraad komt niet tussen, iedereen betaalt zelf >> iedereen betaalt aan de jeugdraad, daarna stort jeugdraad dit terug aan de mensen die het betaald hebben
      • Leeggoed nog niet verrekend in prijs, dient nog terug te worden gebracht
    • Uitreiking Duim
      • Wijziging in de samenstelling van de werkgroep >> 3 personen in plaats van 4.
    • Werkgroep niet-georganiseerde jeugd
      • Update? Werkgroep moet nog samenzitten.
      • Op de duim niet-georganiseerde jeugd vragen? JA!
    • Truien zijn er!
    • Als je niet aanwezig kan zijn op een vergadering/evenement, verontschuldig je dan zodat iedereen op de hoogte is
    • Materiaalkot opruimen: voor volgende vergadering.
    • Volgende vergaderingen: 7 februari, 3 maart, 4 april, 5 mei, 6 juni (steeds 19u30)
    • Houd 3 februari vrij voor de teambuilding
      • Met de fiets
      • Vooraf samen frietjes voor het spel begint, vanaf 18u -18u30